Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Steve Angello som Catfish fick 87 miljoner napp

Publicerad: 28 Februari 2013, 13:50

Steve Angello i MTV:s kamapanj.

I går avgjordes den nätbaserade kurragömma-tävlingen "Catch Steve Angello", en kampanj för MTV:s nya satsning Catfish – The TV-show. Kampanjen nådde ut till 122 länder, med en räckvidd på 87 miljoner människor.


Ämnen i artikeln:

MTVDeportivo

Genom att göra Steve Angello, en av medlemmarna i Swedish House Mafia, till catfish (någon som gömmer sig bakom en falsk identitet på Facebook) förklarades begreppet för programmets målgrupp; unga vuxna. MTV var i och med detta först med att släppa en kampanj byggd på Facebook Graph Search, som fortfarande är i beta-stadiet.

Kurragömmaleken slutade i Australien, där Steve Angello gömde sig bakom profilen Pete Bowman. Vinnaren, Henrik Karlsson, får åka till Miami och träffa Steve Angello under Ultra Music Festival. Totalt var det närmare 1500 personer som tog sig igenom alla tävlingens ledtrådar.

Bakom kampanjen står pr-byrån Deportivo.

Linda Myrin


Ämnen i artikeln:

MTVDeportivo

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.