Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Stjärnkock får samma varumärkeskonsult som Zlatan

Publicerad: 13 Mars 2013, 06:01

Björn Frantzén

Foto: Pressbild

Sedan början av mars representeras stjärnkocken Björn Frantzén av varumärkesbyrån The Perfect Brands. Mika Lepistö, konsult som även jobbar med Zlatan Ibrahimovic varumärke, får uppdraget.


Ämnen i artikeln:

Mika Lepistö

Mika Lepistö som nu blir ansvarig för Björn Frantzéns varumärke, är mycket glad över samarbetet:

– Björn har alla de egenskaper som krävs för att utveckla sin internationella stjärnstatus på absolut bästa sätt. Han är den som på kortast tid gått från noll till 2 stjärnor i Guide Michelin, och hans enorma drivkraft och tävlingsinstinkt är oerhört inspirerande.

Frantzén / Lindeberg öppnade 2008 och fick sin första stjärna i Guide
Michelin redan 1 år senare. År 2010 fick restaurangen sin nuvarande stjärnstatus; två stjärnor i Guide Michelin och utnämnandet till Årets Krog i White Guide år 2011 och 2012. Frantzén / Lindeberg håller för närvarande plats 20 på World’s 50 Best
Restaurants.

Den nya restaurangen, The Flying Elk, öppnade i går den 12 mars, även den i Gamla Stan.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Mika Lepistö

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.