Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Stockholms Stad gav uppsving för Friends Agenda

Publicerad: 21 januari 2013, 11:03

Pr- och varumärkesbyrån Friends Agenda ökar sin nettoomsättning från 8,1 miljoner kronor till 14,3 miljoner kronor. Vinsten före skatt hamnar dock bara på 600 000 kronor. Byrån har sågott som fördubblat personalstyrkan till 20 personer under 2012.


Ämnen i artikeln:

Friends Agenda

– Vinsten är ju inte så stor, men vi har haft fokus på tillväxt under  året som har gått. Vi ska ha större fokus på vinst under 2013, säger  Sara Morge, vd på Friends Agenda.

Byråns preliminära bokslut visar att nettoomsättningen har gått från 8,1 miljoner kronor till 14,3 miljoner.

Vinst före skatt har ökat från 300 000 kronor till 600 000 kronor.
– Vi hade en svag vår, men vi hämtade in det med marginal under hösten, säger Sara Morge.

Hon  började som vd på Friends Agenda för tre år sedan. Hon blev också delägare ihop med Robert Svensson och Mattias Andersson.

WPP äger idag 10 procent av Friends Agenda. Trion ägde 30 procent vardera fram till förra året.

Nu har man spätt ut ägandet på ytterligare tre personer.

Friends Agenda ger ingen utdelning för det föregående räkenskapsåret eftersom fokus har legat på tillväxt.

Byrån har fått in Stockholm Stad som kund under det gångna året,  vilket är en starkt bidragande orsak till den snabba ökningen av  omsättningen.

Pr-byrån har sammantaget fått in 15 nya kunder inom privat sektor och vunnit 11 ramavtal inom offentlig sektor.

Bokslutet är preliminärt.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Friends Agenda

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.