Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Storslam för Prime

Publicerad: 17 november 2011, 16:33

Primes vd Carl Fredrik Sammeli. Till höger bild från Konst på elskåp för Fortum

Foto: Anna Hållams

Årets upplaga av pr-tvävlingen Spinn är avgjord. Kvällens stora vinnare blev Prime med tre guld och två silver.


Här är alla vinnarna:

Årets business-to-business-kampanj

Guld: GolinHarris med EPI 2011 för Intrum Justitia

Årets konsumentkampanj

Guld: Jung Relations med Gears of War 3 feat. Hans Villius för Microsoft

Silver: A World Beneath med American Made för Nike Sweden

Silver: MSL och Saatchi & Saatchi med Ariel Fashion Shoot för Ariel

Årets samhällsinformationskampanj

Guld: Deportivo med Fyllefilter för IQ

Silver: Springtime med Världens tuffaste jobb för Kooperationen utan Gränser

Årets experiential marketing

Guld: Prime/Garbergs/Bodén&Co med Konst på elskåp för Fortum

Silver: Grayling med Surf Academy för Telenor

Årets word-of-mouth-kampanj

Guld: Prime med Blog-up stores för Lagerhaus

Årets integrerade kampanj

Guld: YouMe Agency, Diplomat Communication, Forsman & Bodenfors med Preem

Evolution Diesel för Preem

Silver: Grayling och Åkestam Holst med Gofikamannen för Göteborgs Kex

Silver: Prime med Chokladkoden för Kraft Foods Sweden Marabou

Årets kampanj i sociala medier

Guld: Cohn & Wolfe med Matchreferat på 140 tecken för Unibet

Silver: Prime med Blog-up stores för Lagerhaus

Årets massmediekampanj

Guld: Prime med Dagen då inget hände för Telia

Årets Rookie

Miriam Nordfors, Springtime

Cision korar årets PR-konsult med störst digitalt inflytande

Paul Ronge; @paulronge

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.