Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Stort genomslag för Deportivos svettmaskin

Publicerad: 19 Juli 2013, 07:45

Deportivos svettmaskin, som gör dricksvatten av svettiga fotbolsströjor har uppmärksammats stort i internationell media


Ämnen i artikeln:

DeportivoUnicef

För att hjälpa Unicef att uppmärksamma bristen på rent vatten i världen lät Deportivo uppfinnaren Andreas Hammar fram en svettmaskin som utvinner vatten ur Gothia Cup-deltagarnas fotbollströjor.

Succén var omedelbar och hittills har över tusen personer druckit vatten utvunnet ur svettiga tröjor från maskinen, bland annat Tobias Hysén och Kim Källström.

Över 60 svenska medier har uppmärksammant maskinen och i internationell media har den bland annat synts på webben i BBC News, Discovery,
Fast Company, Trendhunter och Creativity.

Guy Kawasaki, med 1.3 milljoner följare, har twittrat om maskinen.

– Världen har höjt på ögonbrynen över nyheten om en maskin i Göteborg som hjälper människor att dricka svett och vi har fått stort genomslag i allt från världens största nyhetsmedier till vetenskapliga medier som Discovery och techmedier som PSFK, säger Deportivos vd Mattias Ronge.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

DeportivoUnicef

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.