Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Stort säkerhetsföretag valde Spotlight pr

Publicerad: 26 januari 2009, 12:41

Multicom Security, ett av Sveriges ledande larmföretag, har valt Spotlight PR som ny samarbetspartner. – Målet är att integrera pr och reklam på ett mycket tydligare sätt än tidigare, säger Erik Tjerneld, sälj- och marknadschef på Multicom Security.


Multicom Security har tidigare samarbetat med reklambyrån 802, idag Andersson Corradini Advertising, samt kommunikationsbyrån Westmark.

Under hösten har företaget genomfört en pitch. Med i upphandlingen var Westmark, Spotlight PR samt Patrik Sthlm .

– Patrik Sthlm försvann ganska tidigt och sedan stod det mellan Westmark och Spotlight. Vi valde till slut Spotlight. De har en bredd och erfarenhet som passar oss, säger Erik Tjerneld.

Enligt Tjerneld står säkerhetsbranschen inför en förändring vilket gjorde att de nu ville hitta ett bredare samförstånd mellan pr- och reklamaktiviteterna.
– Säkerhetsbranschen genomgår ett generationsskifte och konkurrensen har ökat ganska kraftigt. Vi var nöjda innan men kände att vi behövde en förändring. Vi vill hålla en enklare linje och få in mer drivande pr. Idéframtagning och utförande behövde bli tajtare och mer enhetligt, i såväl text som grafiska element.

Vad beräknar du att uppdraget är värt?
– Det är svårt att svara på. Vi lägger dels en fast del på dem men kommer även att titta på olika löpande aktiviteter.

Multicom Security har samarbetat med både 802 och Westmark i två år. Samarbetet med 802 avslutades redan i höstas. Samarbetet med Westmark avslutas nu i samband med att upphandlingen blev klar.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.