Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

StrandbergHaage delaktigt i succén med ”Återträffen”

Publicerad: 22 november 2013, 14:53

Återräffen, där Anna Odell även spelar huvudrollen i sin egen film.

Foto: Pressbild.

Konstnären Anna Odells debutfilm ”Återträffen” har flest besökare i genomsnitt per biograf. Pr-byrån StrandbergHaage har varit delaktigt i lanseringen av filmen.


Ämnen i artikeln:

StrandbergHaage

– Vi har hela tiden känt oss trygga i att Anna med Återträffen har gjort  en oerhört stark film som alla kan relatera till och känna igen sig i.  Det glädjer oss oerhört att se att publiken nu, liksom kritikerna, har  tagit Återträffen till sig, säger Eva Esseen Arndorff, distributör,  TriArt Film i en kommentar.

Konstnären Anna Odell väckte stor  uppmärksamhet i samband med sitt examensarbete på Konstfack – hon  iscensatte en psykotisk och självmordsbenägen kvinna på Liljeholmsbron i  Stockholm.

Hon togs in på S:t Görans psykiatriska klinik och blev senare kritiserad för att ta samhällets resurser i anspråk  för ett konstprojekt.

Anna Odell ansåg dock att hennes konstverk visade på maktstrukturer inom juridik och media.

Hennes  film ”Återträffen” hade premiär i Sverige den 15 november.

Filmen  handlar om att det har gått 20 år sedan en grupp elever slutade  grundskolan och lyfter upp mobbningfrågor.

Pr-byrån StrandbergHaage har varit inkopplat i lanseringsarbetet med filmen.

–  Anna Odell behöver ingen regi. Hon är kanske vår tids största konstnär.  Stora ord men jag tror alla som har sett Återträffen förstår vad jag  menar.  Utöver det som redan sagts om filmen så vill jag tillägga att  den är osannolikt rolig, säger Pelle Strandberg på StrandbergHaage i en  kommentar.

Han uppger att byrån ihop med TriArt har fattat en rad beslut.

–  Det har valts och valts bort. Allt för att skapa rätt sammanhang för  filmen och ge Anna de bästa möjligheterna att prata om den, säger Pelle  Strandberg i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

StrandbergHaage

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.