Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Studie: Varumärkena som har störst inflytande över våra liv

Publicerad: 29 Augusti 2017, 10:41

Internationella techjättar blandas med folkhemsföretag och public service när svenskarna får svara på vilka varumärken som har störst påverkan på deras vardagsliv.


Ämnen i artikeln:

VarumärkenSVTIKEAIcaGoogle

Det är femte året i rad som Ipsos i Sverige genomför undersökningen "Most influential brand" och varje år har sökjätten Google hamnat i topp. Med inlytande har Ipsos mätt påverkan i människors vardagsliv och vilka respondenterna finner som mest meningsfulla.

Ipsos har också tagit fasta på fem parametrar som har haft betydelse i undersökningen.

–  Företag som ligger i framkant och förändrar villkoren
–  Trovärdighet
– Företag som väcker engagemang
–  Närvaro och synlighet
– Syftesdrivna varumärken

1) Google
2) Ikea
3) Ica
4) Facebook
5) Youtube
6) Microsoft
7) Samsung
8) Apple
9) SVT
10) Svenska Kyrkan

FAKTA:
1600 svenskar har deltagit i Ipsos studie.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

VarumärkenSVTIKEAIcaGoogle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.