Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Sturegallerian väljer Prime

Publicerad: 21 januari 2009, 15:33

– De är duktiga på integrerad kommunikation och vi vill maximera effekten av vår kommunikation i olika kanaler. Därför har de fått ett helhetsuppdrag, säger Pernilla Karvia, marknadschef på Sturegallerian. – Det känns ännu viktigare att vara effektiv nu när vi går in i en lågkonjunktur.


Ämnen i artikeln:

SturegallerianPrime

Arbetsgrupp Prime Sturegallerian: Pernilla Karvia, Sturegallerian; Anna Hultman Projektledare och Planner-; Mattias Ström produktionsledare; Peter Lindgren, kreativt ansvarig och ad; Jonas Bodin pr-ansvarig

Avtalet blev klart i december och det är inte tidsbundet.
– Jag ser det som en långsiktig satsning, säger Pernilla Karvia, som inte hade en öppen pitch utan träffade ”tre fyra byråer” på eget initiativ.

På Prime är de förstås glada.
– Jättekul är det. Framför allt är det roligt att vi har fått ett övergripande ansvar för hela Sturegallerians kommunikation, säger Anna Hultman, projektledare.

Det kreativa koncept som Prime ska använda är att Sture­gallerian är en spännande plats som förändras. Prime ska också vara med och styra vad som händer i gallerian genom event.

Den första kampanjen startar på måndag samtidigt som modeveckan drar i gång. Då öppnar en tillfällig butik för modeföretaget Fifth Avenue Shoe Repair, som vann pris som årets designer på Elle­galan i förra veckan.
– Det visar hur vi ska jobba. Vi ser till att det händer saker i gallerian och sedan kommunicerar vi vad som händer, säger Anna Hultman.

Vad uppdraget är värt i pengar vill ingen av dem säga.
– Budgeten är ungefär densamma, men vi lägger merparten av den på Prime, säger Pernilla Karvia.
Tidigare låg uppdraget på reklambyrån Cecilia Kusoffsky med flera.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

SturegallerianPrime

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.