Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Stutterheim och Hövding i gemensam kampanj för trafiksäkerhet

Publicerad: 7 November 2019, 09:53

När kvällarna mörknar slår de två svenska företagen ett slag för den klassiska reflexen.


Ämnen i artikeln:

StutterheimHövding

De senaste åren har antalet skadade till följd av krock mellan cyklist och fotgängare ökat. Ökningen förklaras delvis av att allt fler storstadsbor väljer att ta cykeln. De senaste åren har antalet cyklister i Stockholm exempelvis ökat med 30 procent.

När vintern och de första minusgraderna närmar sig gör därför Stutterheim och Hövding gemensam sak och vill få fler att köpa deras produkter med reflekterande material.

– Synlighet är en viktig del när man cyklar och vi ser detta som ett spännande samarbete där två skandinaviska design- och kvalitetsprodukter tillsammans kan lyfta säkerhetsperspektivet och skapa viktig uppmärksamhet, säger Hövdings marknadschef Anna Katarina Skogh.

Hövding lyfter fram hur deras modeller har skal med reflexer medan Stutterheims senaste regnjackekollektion är i neon och har reflexer. 

- Jag bryr mig verkligen om miljön men jag gör tyvärr allt jag kan för att undvika kollektivtrafiken. För människor med tankar liknande mina är den perfekta lösningen cykeln och Hövding är ett av de företag som på ett fantastiskt sätt uppmuntrar detta. Precis som Stutterheim jobbar Hövding för att vi ska kunna se bra ut medan vi är skyddade så för mig var detta ett otroligt välkommet och självklart samarbete, säger Stutterheims grundare och Creative Director Alexander Stutterheim.

Kampanjen är fotograferad av Ion Kombokis Lancing och kommer att synas online och i sociala medier. De två varumärkena har även satt ihop en kampanjsajt för initiativet.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

StutterheimHövding

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.