Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Subway utökar samarbetet med Care of Haus

Publicerad: 26 April 2012, 08:43

Glädjebesked för Västerås-byrån Care of Haus: Subway utökar sitt uppdrag till att även innefatta konsument-pr.


Ämnen i artikeln:

Care of HausSubway

Care of Haus har såväl reklam- som pr-uppdrag. Byrån, som nyligen ominerades dubbelt i världens  största pr-tävling Sabre Awards, har sedan 2011 skött pr-arbetet kring  Subways expansion i Sverige. Inom kort öppnar den amerikanska  snabbmatskedjan sin 100:e restaurang i Sverige.

Nu  har Subway valt att fördjupa samarbetet med Care of Haus till att  även innefatta konsument-pr.

–  Vi fortsätter att växa på pr-sidan och känner oss mycket glada och  stolta över att Subway har valt att fördjupa samarbetet, säger William  Möller, partner på Care of Haus, i en kommentar.

Subways  mål är att ha 240 restauranger innan 2015 års utgång. I  övrigt samarbetar Subway med reklambyrån Momentum och mediebyrån  Mediacom Göteborg.

–  Care of Haus har gjort ett mycket bra jobb för oss på etableringssidan.  Så det är med glädje jag nu ger dem uppdraget att börja integrera  konsument-pr i vår kommunikation. Jag ser mycket fram emot vårt  samarbete, säger Eva Ekeberg, Subways marknadschef.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

Care of HausSubway

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.