Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Super hjälper 75-åring

Publicerad: 21 augusti 2008, 12:51

Turkish Airlines vill öka lönsamheten i Sverige. Till sin hjälp har de valt reklam- och designbyrån Super.


– Det handlar inte om ett traditionellt reklamkonto utan vi ska framförallt kika på strategi. Vi ska se hur vi kan skapa plattformar för relationer med svenska kunder, säger Gisle Dueland, projektledare på Super.

Turkish Airlines, som i år firar 75 år, finns redan i Sverige men utökar i början av september antalet avgångar till två per dag tre gånger i veckan.
– Idag är det väldigt låg kännedom om företaget och dess produkt. Det kommer vi att ta tag i, säger Gisle Dueland.

Vad är målet på sikt?
– Som med alla företag: att öka försäljningen. Vi ska också hitta svenska samarbetspartners.

Är det här ett första steg för er för att bli deras reklambyrå?
– Nej, det är inte aktuellt. De genomför just nu en upphandling worldwide men det är väldigt höga krav och det uppdraget går oftast till en turkisk byrå, säger Dueland.

Idag jobbar Turkish Airlines med den turkiska byrån DDF som bland annat gjort den uppmärksammade kampanjen ”I dream of Turkey”.

Hur fick ni uppdraget?
– Vi jobbar redan sedan cirka ett år tillbaka med pr-frågor åt Turkiska kultur- och Turism Ministeriet. Vi fick jobbet genom dem.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.