Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

SvD får ny försäljningschef

Publicerad: 22 mars 2011, 08:29

Ebba Annell tar över som SvD:s nya försäljningschef. Hon har tidigare arbetat som affärsutvecklingschef och kommer att ansvara för B2B, platsannonser, resor och IR.


Ämnen i artikeln:

SvD Kultur

Ebba Annell. Foto: SvD.

Senast kommer Ebba Annell från en tjänst som affärsutvecklingschef på SvD, innan dess jobbade hon på olika mediebyråer. Hon efterträder tidigare försäljningschefen Johan Myrin.

– Jag kände att det var dags att byta tillbaka till att jobba med annonser, jag gillar tempot och att jobba nära människor. Eftersom jag jobbat på mediebyråer tidigare känns det extra roligt att få vara på andra sidan, säger Ebba Annell till Resume.se.

SvD har flera olika försäljningsenheter.  Ebba Annell blir ansvarig  för området business to business. Andra försäljningschefer på tidningen  är Peter Bertilsson, key account och internationellt, Peter Oskarsson, online, Fredrik C. Nilsson, detaljist och bilaga och Mats Persson, B och C-kund.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

SvD Kultur

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.