Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Svensk byrå bakom Syrienkampanj: Popstjärna lanserade låt med fredsbudskap

Publicerad: 11 Juli 2016, 11:47

Nassif Zeytoun och Christina Saliba.

Foto: Pressbild och Kristina Sahlén

Popstjärnan Nassif Zeytouns vill elda på hoppet om fred i Syrien i samband med släppet av senaste singeln, i en kampanj som svenska byrån Mindmakers står bakom.


Ämnen i artikeln:

Christina SalibaMindmakers PRMindmakers

Syriska Nassif Zeytoun är en av Mellanösterns största popstjärnor, med exempelvis fem miljoner följare på Facebook. Den svenska byrån Mindmakers fick i uppdrag att ta fram koncept, idé och strategi när hans senaste singel skulle lanseras och på grund av fansens starka närvaro i sociala medier, valde man att lägga krutet just där.

I samband med släppet publicerade man videointervjuer med artisten tillsammans med hashtaggen #mysyria, som sedan dess har spridits globalt och trendat i flera länder i Mellanöstern.
– Jag vill hålla hoppet om ett fredligt Syrien levande. Vi som kämpar för Syriens framtid finns över hela världen, och engagemanget blev väldigt tydligt när vi såg #mysyria trenda i flera länder. Det har varit otroligt roligt att göra det här tillsammans med Mindmakers PR. Christina Saliba är en av de mest kreativa personer jag mött. Det har varit ett nöje att få arbeta med byrån, säger Nassif Zeytoun i en kommentar.

Christina Saliba, vd för Mindmakers pr:
– Det har varit otroligt roligt att få göra en internationell kampanj av den här kalibern för en av Mellanösterns största popstjärna. Det kändes fantastiskt att se vårt koncept och vår strategi trenda i hela Mellanöstern.

Kampanjen genomfördes tillsammans med skivbolaget Music is my Life och låten kan du höra nedan.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.