PR
Svenska PR-företagen inleder samarbete med internationella branschföreningen IPRA
Publicerad: 10 juni 2020, 08:58
Sandra Kastås, Svenska PR-företagen tillsammans med IPRA:s Svetlana Stavreva
Svenska PR-företagen har tecknat ett samarbetsavtal med IPRA, International Public Relations Association. IPRA, det ledande globala nätverket för yrkesverksamma inom pr.
Ämnen i artikeln:
Svenska Pr-företagenEnligt avtalet kommer organisationerna bland annat att utbyta information, dela publikationer och bidra till att främja den etiska utvecklingen av pr-yrket.
– Jag ser fram emot att inleda detta spännande samarbete som gör att vår förening kan erbjuda våra medlemmar en global utblick, både genom internationella pr-nyheter och internationella tävlingar, säger Sandra Kastås, ordförande för Svenska PR-företagen i en kommentar.
Samarbetet inleds med att Svenska PR-företagen håller en halvtimmes webbinarium den 23 juni kl 11:30 där IPRAs ordförande Svetlana Stavreva pratar kring hur pr-branschen har drabbats globalt av coronapandemin, samt vad hon ser för trender framåt inom branschen.
– IPRA arbetar med pr-föreningar som förbinder kommunikationsproffs från hela världen till ett ekosystem som hanterar några av de mest komplexa utmaningarna inom pr-branschen. Vårt nya partnerskap med Svenska PR-företagen är en perfekt plattform för kommunikationspersonal att gå samman och hjälpa vår bransch och yrke i tider då vi behöver det mest, kommenterar IPRA:s ordförande Svetlana Stavreva.
IPRA, International Public Relations Association
Är ett globalt nätverk som grundades för 60 år sedan och finns till för yrkesverksamma inom pr. Medlemskapet är individuellt, inte per företag. Föreningen vill främja utvecklingen av öppen kommunikation och den etiska praxis för PR och arrangerar årligen Golden World Awards for excellence.