Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Svenska Spel i pr-pitch

Publicerad: 30 augusti 2012, 08:02

Svenska Spel går nu ut i en pr-upphandling värderad till 4 miljoner kronor per år. Uppdraget omfattar strategisk kommunikation, public affairs, marknads-PR och sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Sedan två år tillbaka är statliga Svenska Spel tvingade att följa lagen om offentlig upphandling, och nu går de alltså ut och söker en eller flera kommunikationsbyråer.

Uppdraget värderas till fyra miljoner kronor årligen och kontraktet sträcker sig över fyra år.

Det är områdena strategisk kommunikation, public affairs, marknads-PR och sociala medier som ska upphandlas. Uppdraget kommer att fördelas ungefär som följande: 35 % inom Strategisk kommunikation och Public Affairs, 50 % inom Marknads-PR och 15 % inom Sociala medier.

Sista anbudsdag är den 25 september.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.