Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 30 augusti 2012, 08:02
Svenska Spel går nu ut i en pr-upphandling värderad till 4 miljoner kronor per år. Uppdraget omfattar strategisk kommunikation, public affairs, marknads-PR och sociala medier.
Ämnen i artikeln:
Svenska SpelSedan två år tillbaka är statliga Svenska Spel tvingade att följa lagen om offentlig upphandling, och nu går de alltså ut och söker en eller flera kommunikationsbyråer.
Uppdraget värderas till fyra miljoner kronor årligen och kontraktet sträcker sig över fyra år.
Det är områdena strategisk kommunikation, public affairs, marknads-PR och sociala medier som ska upphandlas. Uppdraget kommer att fördelas ungefär som följande: 35 % inom Strategisk kommunikation och Public Affairs, 50 % inom Marknads-PR och 15 % inom Sociala medier.
Sista anbudsdag är den 25 september.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Svenska Spel