Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Svenska vinnarna i Sabre Awards

Publicerad: 24 Maj 2019, 08:55

Flera svenska byråer prisades i samband med Sabre Awards i veckan bland annat BCW som tog hem Nordens bästa kampanj med "Pu:rest - a waste water beer".


Ämnen i artikeln:

PRPR-ByråerSabre Awards

Under onsdagskvällen delades EMEA SABRE Awards ut vid galamiddag i London. Tävlingen som är världens största inom pr och drivs av The Holmes Report. Flera svenska byråer belönades bland annat BCW för "Pu:rest - a waste water beer — Carlsberg Sweden/IVL Swedish Environmental Institute och New Carnegie Brewery.

Det var förra året som bryggerierna avtäckte Sveriges första öl brygd på återvunnet vatten. En nyhet som fick stort medialt genomslag.

Edelman Deportivos kampanj för Coop "Old Milk" vann två Sabre-guld.

Det blev också en guld-Sabre till Primes kampanj "Out of home project för Clear Channel i kategorin "Business-To-Business Marketing".

Gullers Grupps "The Raoul Wallenberg Algorithm" vann guld i digital campaign-kategorin.

Jung Relations kampanj "Home Swede Home"för Svenska Spel och Svenska Fotbollsförbundet vinner guld i kategori  sponsring.

I kategorin Marketing to Youth tar House of Radon hem ett guld för kampanjen "Dear Condom" för RFSU.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

PRPR-ByråerSabre Awards

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.