Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

”Sverige är ett nyckelland”

Publicerad: 5 oktober 2010, 07:47

Efter att Levi’s avgående marknadschef i Norden uttalat sig till Resumé har huvudkontoret hört av sig med ett förtydligande. De ska inte lägga ner marknadsföringsavdelningen i Stockholm. – Sverige är känt för jeans hos alla företag i branschen. Vi kommer inte att lämna Sverige, säger Glenn Balak marknadschef för Benelux och Skandinavien hos Levi’s till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Levi's

Annons från senaste kampanjen.

I början av september berättade Linda Persson, nordisk marknadschef för Levi’s att hon slutar och hennes tjänst skulle flyttas till Bryssel. Hennes assistent skulle bli av med jobbet och eftersom de båda utgör företagets stockholmsbaserade marknadsavdelning i Stockholm var dess saga all.

Levi’s vill nu förtydliga Linda Perssons uppgifter. Det är sant att tjänsten som marknadschef försvinner från Stockholm och ersätts av en tjänst i Bryssel men:

– Vi ska anställa en PR- och marknadsföringsansvarig som ska vara Levi’s ansikte i de skandinaviska länderna och vara baserad i Stockholm. Den personen kommer ha en chef som är baserad i Bryssel, säger Glenn Balak.

Arbetet med anställningen pågår just nu.

– Sverige är ett nyckelland och kommer vara det framöver. Det finns inga intentioner att stänga ner någon verksamhet i Sverige, säger Glenn Balak.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Levi's

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.