Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

”Sveriges bästa marknadsförare”

Publicerad: 22 februari 2010, 10:37

Trötta, arga och frustrerade resenärer yttryckte sitt missnöje med SJ på Twitter. Då slog hyrfilmstjänsten Headweb till och erbjöd en tröst för de som drabbats av förseningar: Gratis film.


Headweb hyllas nu i sociala medier för sitt pigga tilltag på Twitter där missnöjesyttringar över SJ haglade i helgen. Företaget erböd drabbade resenärer gratis film som tröst.

”Alla som drabbats av försenade tåg får film av @Headweb, skicka bild på tågbiljetten till sj@headweb.com så kommer filmkod i retur!”, meddelade Headweb.

Företaget lovordas för sin pr-kupp: ”Headweb här har fattat galoppen med information”, Sveriges bästa marknadsförare” och ”Priset för dagens snyggaste och enklaste marknadsföringsstunt går utan tvekan till Headweb” är några av omdömena.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.