Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 11 december 2012, 11:17
Flygplatsbolaget Swedavia har valt hela fem olika byråer. De nya avtalen drar igång vid årsskiftet och omfattar 40 miljoner kronor. Åkestam Holst är en av de byårer som har valts.
Ämnen i artikeln:
Swedavia– Gemensamt för de byråer vi har valt är att även deras företagskultur stämmer väl överens med vår egen, vilket vi anser är en förutsättning för att nå våra målgrupper på nya och spännande men också kostnadseffektiva sätt, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör på Swedavia i en kommentar.
Swedavia har alltså valt fem byråer: Grayling och Citigate Norden för marknads-pr, Scream som mediabyrå, Nine Yards som eventbyrå , Stockholm Design Lab för strategisk design och Åkestam Holst som reklambyrå.
Fokus ligger på att identifiera och genomföra kommunikationslösningar som stärker såväl flygplatsens positionering som resenärens uppfattning om flygplatsen som en attraktiv mötes- och marknadsplats.
De nya avtalen träder i kraft från och med årsskiftet och löper under två, med chans till förlängning ytterligare två år. Sammanlagda värdet motsvarar cirka 40 miljoner kronor:
– Det handlar såklart om att utforma attraktiva erbjudanden i tillägg till de destinationer som finns, men också om att vi vill överraska, säger Michael Persson Gripkow i en kommmentar.
Swedavia äger, driver och utvecklar 11 flygplatser i Sverige.
Koncernen omsätter 4,7 miljarder kronor och har 2 500 medarbetare
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Swedavia