Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Swedavia klar med upphandling för 40 miljoner

Publicerad: 11 december 2012, 11:17

Flygplatsbolaget Swedavia har valt hela fem olika byråer. De nya avtalen drar igång vid årsskiftet och omfattar 40 miljoner kronor. Åkestam Holst är en av de byårer som har valts.


Ämnen i artikeln:

Swedavia

– Gemensamt för de byråer vi har valt är att även deras företagskultur  stämmer väl överens med vår egen, vilket vi anser är en förutsättning  för att nå våra målgrupper på nya och spännande men också  kostnadseffektiva sätt, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör  på Swedavia i en kommentar.

Swedavia har alltså valt fem byråer:  Grayling och Citigate Norden för marknads-pr, Scream som mediabyrå, Nine  Yards som eventbyrå , Stockholm Design Lab för strategisk design och Åkestam Holst som reklambyrå.

Fokus  ligger på att identifiera och genomföra kommunikationslösningar som  stärker såväl flygplatsens positionering som resenärens uppfattning om  flygplatsen som en attraktiv mötes- och marknadsplats.

De nya avtalen träder i kraft från och med årsskiftet och löper under två, med chans till förlängning ytterligare två år. Sammanlagda värdet motsvarar cirka 40 miljoner kronor:
– Det  handlar såklart om att utforma attraktiva erbjudanden i tillägg till de  destinationer som finns, men också om att vi vill överraska, säger  Michael Persson Gripkow i en kommmentar.

Swedavia äger, driver och utvecklar 11 flygplatser i Sverige.

Koncernen omsätter 4,7 miljarder kronor och har 2 500 medarbetare

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Swedavia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.