Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Swedbank Arenas första officiella partner klar

Publicerad: 25 maj 2011, 08:13

Carlesberg blir Swedbank Arenas första officiella partner. Avtalet gäller i sju år och innebär att besökare till den nya nationalarenan kommer att erbjudas bland annat Ramlösa, Pepsi, Festis och Carlsberg. – Det är mycket glädjande att vi på Carlsberg Sverige har fått det här förtroendet, vilket är ett bevis på att vi har en organisation och varumärken av högsta klass, säger Mark Jensen, vd på Carlsberg Sverige.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergSwedbank Arena

Christian Alexandersson och Mark Jensen.

Carlsberg och Swedbank Arena kommer bland annat att jobba för att utveckla arenans attraktionskraft.

– Det är mycket glädjande att vi på Carlsberg Sverige har fått det här förtroendet, vilket är ett bevis på att vi har en organisation och varumärken av högsta klass. Vår affärsidé är att vi skapar livskraft, gemenskap och njutning. Det kommer vi nu tillsammans med Swedbank Arena att kunna erbjuda besökarna, säger Mark Jensen, vd på Carlsberg Sverige, i ett pressmeddelande.

Carlsberg har tidigare arbetat nära UEFA och är en global partner till EM i fotboll nästa år. Företaget har även jobbat med den brittiska nationalarenan Wembley i London, Parken i Köpenhamn och Anfield i Liverpool.

– Vi bygger en internationell arena och där kommer Carlsberg, som är ett av världens starkaste varumärken, att bli en perfekt partner. Swedbank Arena kommer att bli den naturliga mötesplatsen för varumärken som vill associeras med de bästa live-upplevelserna. För oss är det också viktigt att teckna avtal med partners som förhöjer upplevelsen för våra gäster, säger Christian Alexandersson, vd på Swedbank Arena, i ett pressmeddelande.

Swebank Arena kommer att stå klart hösten 2012.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

CarlsbergSwedbank Arena

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News