Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Swish lanserar indrivare – med hjälp av spel som testar vem som är snålast

Publicerad: 13 Maj 2020, 09:10

Med Swish nya funktion ”förfrågningar” kan användarna kan skicka betalförfrågningar i appen och göra det svårt för kompisar som ”glömmer” att swisha. Betalappen släpper också ett spel i samarbete med Redgert Comms.


Ämnen i artikeln:

InstagramSwishRedgert Comms

Swish som lanserades för åtta år sedan har seglat upp som ett av Sveriges mest populära varumärken och har i dag sju miljoner användare. Nu vill betalappen göra det svårare för snåljåpar som tenderar att ”glömma” att swisha. Ett fenomen som nog de flesta kompisgäng är bekanta med.

I samband med lanseringen har kommunikationsbyrån Redgert Comms tagit fram ett spel form av ett Instagramfilter, där du kan ta reda på vem som är den snåla och den givmilda i gänget. Spelet du kan spela både själv och med vänner.

I funktionen skickas en betalningsförfrågan med förifyllt belopp och eventuellt ett meddelande om vad betalningen avser. För den som mottar förfrågan är det bara att godkänna förfrågan, kontrollera samt signera betalningen med Mobilt BankID. Har man redan swishat eller betalat på annat sätt går det att neka den mottagna förfrågan.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

InstagramSwishRedgert Comms

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.