Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Tackade byrån inför miljonpublik

Publicerad: 17 Januari 2012, 09:56

Therese Alshammar gjorde smygreklam för Iconic Sthlm i tacktalet i SVT.

Foto: SVT.

Bragdguldvinnaren Therese Alshammar har tagit hjälp av nystartade varumärkesbyrån Iconic Sthlm, som även anlitas av bland annat Mikael Persbrandt och Jens Lapidus. På Idrottsgalan i går riktade Therese Alshammar ett särskilt tack till byrån inför miljonpublik i SVT. – Klart det kändes bra, säger Nina Philipson, som driver Iconic Sthlm tillsammans med Jonas Hildeland.


Ämnen i artikeln:

Therese AlshammarIdrottsgalan

Iconic Sthlm grundades i höstas av Nina Philipson och Jonas Hildeland, senast på Zlatan Ibrahimovic-byrån Perfect Brands.

Byrån hjälper artister, skådespelare och idrottare med person-pr, kontakter med sponsorer och planering inför framtiden.

Therese Alshammar, som i går på Idrottsgalan tog hem kategorierna Årets kvinnliga idrottare och Årets prestation, nämnde pr-byrån specifikt i sitt tacktal.

Iconic Sthlm har fått struktur på "Tessans" kontakter och sponsorsamarbeten.

–      Vi representerar hennes kommersiella rättigheter och hittar lämpliga samarbeten med företag och varumärken, Vi hjälper henne även med lifestyle-pr, det vill säga alla förfrågningar som inte rör idrotten, säger Nina Philipson till Resume.se.

Iconic Sthlm skissar även på framtiden efter simningen för Therese Alshammars del. Men byrån vill inte avslöja vad det handlar om.

Therese Alshammars största sponsor i nuläget är simvarumärket Arena.

–      Det ser bra ut på sponsorsidan nu. Hennes varumärke är väldigt starkt.

Iconic Sthlm har i övrigt kunder som bland annat Mikael Persbrandt, Jens Lapidus, Tove Styrke, Christian Saldert och Matilda von Essen.

– Vi har fått en jättebra start, säger Nina Philipson.

Idrottsgalan igår hade 1 880 000 tittare. Det är 100 000 fler än förra året.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.