Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Tar hem Volvo Ocean Race

Publicerad: 10 januari 2012, 15:19

Publik får ett drömuppdrag.

Foto: GABRIELE OLIVO/HO.

Kommunikationsbyrån Publik tar hem pr-uppdraget för Volvo Ocean Race i Norden. – Viktigt med en lokal partner, säger Jon Bramley, medieansvarig för Volvo Ocean Race.


Ämnen i artikeln:

PublikVolvo Ocean Race

Publik kommer ansvara för all pr i Sverige, Norge, Finland och Danmark.  Förra året hanterade byrån all internkommunikation samt var pressansvariga för stoppet i Stockholm.

– Uppdraget innefattar presskonferenser, pressresor, releaser och övriga mediekontakter. Att skapa publicitet kring eventet helt enkelt, säger Rikard Björk, rådgivare och projektledare på Publik.

Volvo Ocean Race har tidigare år anlitat en internationell byrå som skulle täcka hela tävlingen, vilket inte gett önskat resultat.

– För oss är det viktigt med en lokal partner, som känner till hur tävlingen fungerar. Eftersom Volvo rekommenderade Publik valde vi att arbeta med dem, säger Jon Bramley.

Volvo Ocean Race avslutas på Irland den 7 juli 2012.

Ämnen i artikeln:

PublikVolvo Ocean Race

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News