Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Targets reaktion efter Facebook-kuppen

Publicerad: 17 Augusti 2015, 13:00

Skärmdump från Targets Facebook-sida

Targets Facebook-sida blev kuppad av en privatperson som svarade på den inkommande genuskritiken. Här är kedjans svar på den uppmärksammade händelsen.


Ämnen i artikeln:

FacebookTarget

Resumé rapporterade i fredags om den humoristiska kuppen mot den amerikanska varuhuskedjan Target. Bakgrunden var deras beslut att att slopa könsindelningen av bland annat barnavdelningen, vilket fick många konsumenter att se rött. Användaren Mike Melgaard skapade då ett fejkkonto på Facebook och "trollade" Target genom att spela deras kundtjänst.

Efter att kuppen uppdagats gick Target ut med ett officiellt uttalande där de tog avstånd från Mike Melgaards agerande. Men Adweek, som först rapporterade om storyn, visar nu vad kedjan egentligen tyckte om hans sätt att bemöta kritikerna.

"Remember when Trolls were the kings of the world? Woo hoo! They're back and only at Target stores." skrev de i slutet av förra veckan med en bild på de klassiska trollen. Det hela som en tydlig blinkning till Mike Melgaard, som också kommenterar bilden med sitt riktiga Facebook-konto:

"Target. Seriously. You are AWESOME.".

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

FacebookTarget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.