Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 14 Maj 2012, 11:10
Foto: Pressbild.
TCO går in som huvudsponsor för Stockholm Pride 31 juli - 4 augusti. Evenemanget har tidigare haft svårt att få pengarna att räcka till.
– Rätten att vara den man är och bli respekterad för det handlar om arbetsmiljöfrågor och mänskliga rättigheter, dvs fackliga kärnfrågor, säger Eva Nordmark, ordförande i TCO.
– Vi är i år stolt huvudsponsorer för Stockholm Pride därför att vårt uppdrag är att verka för ett mänskligt och framgångsrikt arbetsliv, där alla mår bra och känner sig bekväma. För att det ska bli möjligt, krävs att vi slutar förutsätta att alla är heterosexuella och slutar värdera människor utifrån sexuell läggning, könsidentitet eller könsuttryck. Ingen mår bra av att känna sig exkluderad, och alla mår dåligt av att bli sämre behandlad på grund av den man är.
TCO:s alla medlemsförbund kommer att finnas representerade i Prideparken och dela ut information samt erbjuda rådgivning. Ett seminarium i Pridehuset är också under planering.
Sedan tidigare är det klart att studenter på Berghs School of Communicaton fått i uppdrag att göra kampanjen för festivalen.
Magnus Helander