Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Telia i stor pr-pitch

Publicerad: 12 februari 2010, 10:10

Ett tiotal byråer har fått inbjudan från TeliaSonera att delta i en storpitch kring PR som berör samtliga dotterbolag i Sverige. Tidig vår räknar TeliaSonera med att ha gjort sitt val. Klart är att Prime kvarstår som huvudbyrå, vilket lär vara en lättnad när man nyss tappat storkunden McDonalds.


Ämnen i artikeln:

TeliaPrime

Jacob Broberg på Telia.

Häromdagen fick ett tiotal pr-byråer inbjudan att delta hos TeliaSonera i en storpitch kring pr som berör samtliga svenska dotterbolag inom koncernen: Telia Cygate, Skanova, TeliaSonera International Carrier och Halebop:
– Det rör sig om en större upphandling där vi samlar pr-verksamheten för alla dotterbolag under ett TeliaSonera-paraply. Men det är viktigt att poängtera att vi fortsätter att arbeta med Prime som huvudbyrå, säger Jacob Broberg, kommunikationschef på TeliaSonera med ansvar för externt, internt och branding.

Hur stor upphandlingen är eller vika byråer som har bjudits in till dans vill han inte gå in på. Klart är i alla fall att även Prime har fått inbjudan att delta:
– Framgent är Prime en viktig och central byrå för oss i Sverige och vi avser att förlänga vårt avtal med dem. Men vi har sett ett behov av att ha ett komplement till Prime. Därmed inte sagt att det inte skulle kunna bli Prime som även får detta uppdrag, säger Jacob Broberg.

Pitchen beräknas klar under tidig vår. Beskedet lär vara en lättnad för Prime. Detta då det inte var länge sedan man förlorade en av sina allra största kunder, McDonalds. Det uppdraget var initialt värt runt 5 miljoner kronor om året för byrån.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

TeliaPrime

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.