Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Telias vd sågar sin kundtjänst

Publicerad: 3 Februari 2012, 08:55

Lars Nyberg, vd Telia Sonera.

Foto: Telia Sonera.

För långa väntetider och för dåliga svar. Telias vd Lars Nyberg sågar företagets egna kundtjänst. – Jag begriper inte – hur svårt kan det vara? säger han till Dagens Industri.


Lars Nyberg vill skapa en kundtjänst i världsklass. Kundhanteringen får bottenbetyg av Telia-vd:n. Sämst är kundtjänsten inom affärsområdet Bredband (fast telefoni och bredband). Väntetiderna är för långa och svaren är otillräckliga, menar Lars Nyberg.

– Bredband Sverige står för 70-75 procent av hela bredbandsaffären. Då fungerar det inte med sådana brister. Det har inte fungerat på två år. Jag begriper inte – hur svårt kan det vara? Säger Lars Nyberg till DI.

Han tror att bristerna beror på underbemanning och för hög personalomsättning. Nu ska kundtjänsten få mer pengar.

– Måste vi anställa 200 personer så gör vi väl det. Vi har råd med det, säger Lars Nyberg till DI.

Han har gjort ”vissa förändringar” i kundtjänstledningen, men exakt vad vill han inte gå in på än.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.