Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Tennisstjärna spelar mot sig själv i PR-stunt för Seiko

Publicerad: 10 Januari 2019, 13:12

I ett överaskningspr-event spelade Novak Djokovic en tennismatch mot en virtuell Novak Djokovic för att marknadsföra japanska urtillverkaren Seiko - ett koncept som väckte stor uppmärksamhet.


Konceptet är utformat tillsammans med pr- och evenemangsbyrån Believe Advertising, som tidigare varit med och arrangerat event där bland annat Novak Djokovic slagit iväg en tennisboll som färdats i högre hastighet än en racerbil.

- Det är en ära att än en gång få möjligheten att samarbeta Novak Djokovic, och att vi blivit valda som pr-byrå för Seikos projekt. Novak är den mest inspirerande personen jag någonsin mött och det är ett privilegium att fått jobba med honom, nu tre gånger, säger Adrian Falk, director på Believe Advertising & Pr.

Före tennismatchen möttes tennisentusiaster på Federation Square i australiensiska Melbourne, där man kunde medverka i ett vr-spel med möjlighet att som vinnare få träffa Novak Djokovic. Som en överaskning dök Novak Djokovic upp på scenen, och vinnarna fick varsin klocka ur Seikos begränsade Novak Djokovic-upplaga.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.