Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Teracom skaffar pr-byrå

Publicerad: 4 november 2008, 09:10

Pr-byrån Strandberg Haage har fått statliga medieoperatören Teracom som kund.
– Vi är fantastiskt glada över uppdraget, säger Pelle Strandberg.


Strandberg Haage gick vinnande ur upphandlingen och det rör sig om ett flerårsavtal.

–  Vi ska hjälpa Teracom att identifiera plattformar inom nya medier där Teracom kan kommunicera, och vi ska även hjälpa bolaget att nå nya målgrupper  och koppla Teracom närmare diskussionen om medieutveckling. I dag står de lite vid sidan av, säger Pelle Strandberg.

– Vi är fantastiskt glada över uppdraget, det är väldigt roligt att få jobba med medieutveckling och nya medier.

Teracom har tidigare anlitat pr-konsulter sporadiskt.

– Nu gör vi en ökad satsning på marknads-pr för att få publicitet kring våra produkter, säger Teracoms informationschef Lennart Ivarsson.

Teracoms reklambyrå är Cabomba Brothers.

Strandberg Haage startade hösten 2006 och har tolv anställda. Byrån har kunder som bland annat American Express, Armémuseum, Banverket, HSB, SF och Stockholms Läns Landsting.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.