Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Teslas pr-succé: Sålt för 100 miljarder på en vecka – utan en krona på reklam

Publicerad: 8 april 2016, 12:10

Teslas nya modell - redan en succé.

Jo, det går att skapa en försäljningsboom helt utan annonser. Det är elbilsföretaget Tesla Motors ett utmärkt exempel på.


Ämnen i artikeln:

Tesla Motors

14 miljarder dollar, motsvarande ca 93 miljarder svenska kronor, har elbilsföretaget Tesla Motors säkrat i försäljning – på bara en vecka. Det skriver företaget själva i ett blogginlägg under rubriken "Veckan som elbilar blev mainstream".

Det var när Tesla Motors öppnade upp för reservationer på sin "Model 3" i förra veckan som miljardinkomsterna började ticka på. Blogginlägget skrevs i går och där uppger företaget själva att de hittills fått in fler än 325.000 reservationer på bilmodellen.

De uppger också att de inte betalat något för att marknadsföra sin nya elbil.

– Det har spridits helt organiskt. Till skillnad från andra stora lanseringar så har vi inte annonserat eller betalat för att lyftas fram, skriver elbilstillverkaren i blogginlägget.

En av anledningarna till det stora intresset kan vara att priset på Model 5 nästan har halverats jämfört med den tidigare modellen.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Tesla Motors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.