Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Text 100 vinner British Airways för Sverige och Norge

Publicerad: 12 december 2012, 09:17

Foto: Pressbild.

British Airways drog igång en större pitch i början av oktober. Text 100 har nu gått segrande ur striden.


Ämnen i artikeln:

Text 100

Skandinavien har länge varit en prioriterad marknad för British  Airways. Tanken är nu att öka närvaron i regionen med nya rutter och  erbjudanden.

Detta ska alltså ske med hjälp av Text 100

– De visade en rad kreativa och nyskapande idéer som innefattade och  integrerade flera olika kommunikationskanaler, säger Peter Rasmussen,  Commerical Manager North Europe på British Airways i en kommentar.

Avtalet omfattar pr-aktiviter som medierelationer, krisberedskap och mediebevakning.

Teamet består av Anders Håll, Natalie Majerski och inte minst Annika Jungeteg Falkman, som är byråchef på Text 100 i Stockholm.

Den sistnämnda hävdar att teamet har god erfarenhet av pr-arbete generellt sett och resebranschen specifikt.

Annika Jungeteg Falkman hävdar också att teamet har vana av att arbeta för uppdragsgivare i branscher med snabba skiften.

– Vi är mycket stolta och glada över att få arbeta med British  Airways, ett välrenommerat och välkänt flygbolag som arbetar i en  bransch som genomgår stora förändringar, säger hon.

Text 100 har funnits i Sverige sedan 1996.

Byrån arbetar med alltifrån Panasonic, Lenovo och IBM till MTV, Coca-Cola och Facebook.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Text 100

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.