Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Tillväxtverkets Facebook-kampanj

Publicerad: 4 april 2011, 12:25

Tillväxtverkets nya kampanj verkar för att förändra den traditionella bilden av företagaren. Med kampanjens Facebook-applikation "Förebilden" kan vem som helst lyfta fram sin kvinnliga förebild.


Ämnen i artikeln:

FacebookTillväxtverket

Foto: Skärmdump från Facebook-applikationen "Förebilden".

En fjärdedel av företagen i Sverige drivs av kvinnor. 260 000 kvinnor driver företag, på heltid eller deltid.

Tillväxtverket arbetar bland annat med att göra kvinnors företagande mer synligt i samhället. Navet i deras nya kampanj är Facebook-applikationen "Förebilden", som ska verka för att förändra den traditionella bilden av företagaren.

– Genom att kommunikationen sker från vän till vän på Facebook skapas en mer personlig avsändare som vi tror kan förändra den generella bilden av företagaren och att fler kvinnor ser företagande som en möjlighet, säger Gunilla Thorstensson, ansvarig för programmet Främja kvinnors företagande, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att pågå under våren.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

FacebookTillväxtverket

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.