Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

Tinders Twitter-raseri – bara ett pr-trick?

Publicerad: 13 Augusti 2015, 09:12

Enligt Buzzfeeds Claudia Koerner kan Tinders ilska på Twitter vara en planerad pr-strategi

Vanity Fairs reportage fick Tinder att gå i spinn på Twitter i något som beskrivits som ett haveri. Nu spekuleras det kring i fall de bisarra tweetsen i själva verket ett prick. Detta sedan en journalist på Buzzfeed uppger att hon blev tipsad om ranten i förväg, skriver AdWeek.


Ämnen i artikeln:

TinderTwitter

I ett reportage som publicerades beskrev Vanity Fairs Nancy Jo Sales nätdejting-vågen med Tinder i bräschen som en "Dejting-apokalyps". Reportaget fick Tinder att rasa på Twitter nu i veckan. I en närmast manisk frenesi bestående av omkring 30 tweets försvarade sig dejtingappen.

I efterhand har kommunikationen kritiserats och värderats som ett pr-haveri av flera bedömare. Nu kommer nya uppgifter som för nytt ljus över Tinders agerande. BuzzFeed reporter Claudia Koerner twittrade att hon blivit tipsad på förhand kring Tinders bombmatta med tweets.

Enligt henne kom tipset från pr-byrån Rogers & Cowan som uppgett att de jobbar tillsammans med Tinder. AdWeek har försökt ta kontakt med Tinder för att få uppgifterna bekräftade.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

TinderTwitter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.