Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Torktumlade plagg innan modevisning – gjorde succé

Publicerad: 14 November 2017, 12:22

Pools kampanj för AEG/Electrolux kammar hem 100 watt i kategorin Konsument singel.


Ämnen i artikeln:

Pool100-wattarenElectrolux

I våras utmanade AEG/Electrolux modevarumärke Whyred att låta dem torktumla deras plagg innan modevisningen på Stockholm Fashion Week. Syftet var att visa att AEG:s nya maskiner klarar av att både tvätta och torktumla både ull och silke utan att påverka färg, fibrer eller struktur.

– Vi är jättenöjda med den här kampanjen. AEG är ett av de varumärken vi kommer satsa mycket på i Norden och det här är helt rätt startskott på kommunikationen, sa Linda Tylestedt, kampanjchef för den Nordiska marknaden i samband med eventet.

Nu visar det sig att kampanjen, som är framtagen av byrån Pool, belönas som den mest effektiva i kategorin Konsument singel.

Övriga vinnare:
75W: IKEA Retail Therapy/IKEA/Åkestam Holst NoA
50W: Fotbollstuben/Intersport Sverige/Welcom/Splay

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Pool100-wattarenElectrolux

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.