Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

”Trenden för Ikea verkar bruten”

Publicerad: 9 september 2013, 06:15

Ikea tappar mark i anseende.

Möbeljätten Ikea är nerpetat från tronen. I stället är det Clas Ohlson som toppar årets Anseendebarometer, följt av Google och Ica. I botten finns Ryanair, SJ och Telenor.


Ämnen i artikeln:

Ikea

– Ikea  har historiskt sett varit i det närmaste teflonartat när det  gäller  anseendefrågan. Bolaget har klarat skandal på skandal utan att   förtroendet rubbats. Nu verkar trenden bruten, säger Robert Gelmanovski på analysföretaget Nordic Brand Academy som gjort mätningen bland 15  000  svenskar.

De minst ansedda företagen är Ryanair, SJ och Telenor.

De mest ansedda företagen:

1. Clas Ohlson

2. Google

3. Ica

4. Ikea

5. Apoteket AB

6. Volvo PV

7. Stadium

8. Electrolux

9. Scania

10. Samsung

De minst ansedda:

1. Ryanair

2. SJ

3. Telenor

4. Tre

5. Mcdonalds

6. Fortum

7. Vattenfall

8. Nordea

9. Skandia

10. Eon

Källa: Nordic Brand Academy/SvD (TT)

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Ikea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.