Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Två prestigeuppdrag för Patriksson Communication

Publicerad: 14 oktober 2010, 12:20

Moderna Museet och auktionshuset Bukowski väljer Patriksson Communication.


Ämnen i artikeln:

Moderna MuseetBukowskis

Pr-byrån jublar över prestigeuppdragen.

– Vi har arbetat hårt för att stärka oss inom kultursektorn och är mycket stolta och glada över att två så respekterade institutioner som Bukowskis och Moderna Museet har valt att jobba med oss, säger Andreas Eriksson byråchef på Patriksson Communication i ett pressmeddelande.

Patriksson har redan hunnit med ett jobb för Moderna museet – sommarens utställning Ed Ruscha – femtio år av måleri. Nu fortsätter uppdraget med Modernautställningen 2010.

För Bukowskis ska Patriksson Communication agera rådgivare samt även sköta produktion för visningar och VIP-event.

I maj tillträdde Michael Storåkers rollen som ny koncernchef för auktionshuset Bukowskis. 

Sedan han tog steget in i styrelse har   fyra byråer i det svenska McCann-nätverket involverats i uppdrag hos  auktionsbolaget - Weber Shandwick, Jensen Pamp McCann, MRM Starsky och  Storåkers McCann. De tre sista ingår i bolaget McCann Nordic. Hur samarbetet med Patriksson Communication påverkar dessa uppdrag framgår inte. Resume.se har sökt ansvariga för en kommentarer.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Moderna MuseetBukowskis

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.