Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Tvärstopp för Twitterkampanjen

Publicerad: 14 December 2011, 08:30

Stockholms Stadsmissions och Deportivos Twitterkampanj "Betalvägg för hemlösa" stoppades direkt. Tillströmningen av followers fick en automatisk blockeringsfunktion att starta eftersom man skickat automtiska tacksvar till nya följare. Nu är man tillbaka på banan, men med ett nytt konto.


Ämnen i artikeln:

DeportivoStockholms Stadsmission

– Det var en autofunktion på Twitter som slogs på eftersom det tillkom så många followers på en gång. Twitter trodde att det var spam, säger Deportivos vd Stefan Ronge.

Från kontot sände man ett tack-svar till alla nya followers. Det gjorde att det första kontot under morgonen stoppades, eftersom en automatisk anti-spamfunktion slog till.

– Det är inte så Twitter ogillar vår betallösning. Det här är bara Twitters sätt att freda sig.

Nu är man igång igen, men från det nya kontot @betalvaggen. De som betalat för att följa det första kontot ska inte behöva betala för det nya.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.