PR
Twitter sparkar pr-byrån
Publicerad: 23 december 2011, 07:19
Twitter ger pr-byrån foten. Foto: Colourbox.
Årets mest oväntade pr-uppdrag fick ett abrupt slut.
Edelman har slutat som byrå för Twitter.
BA
Billy Andersson
I somras gick Twitter ut i en pitch där man sökte en byrå som skulle lära folk om mikrobloggen.
Twitter är ett av världens mest kända sociala medier och omnämns tusentals gånger dagligen i både nya och gamla medier. Men det räckte alltså inte för Twitter som haft planer på en börsintroduktion.
Pr-jätten Edelman fick uppdraget i september och började skissa på en kampanj.
– Det var inget stort uppdrag för oss eller för någon annan heller förutom en väldigt liten. Det handlade mindre om pengar och mer chansen att få jobba med Twitter, säger en Edelman-chef till Adage .
I oktober slutade marknadschefen Pam Kramer på Twitter och kommunikationschefen Sean Garrett följde efter. Det var Kramer som lade ut uppdraget på Edelman och samarbetet avslutades omedelbart när hon slutade.