Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag19.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Twitter sparkar pr-byrån

Publicerad: 23 december 2011, 07:19

Twitter ger pr-byrån foten.

Foto: Colourbox.

Årets mest oväntade pr-uppdrag fick ett abrupt slut. Edelman har slutat som byrå för Twitter.


Ämnen i artikeln:

EdelmanTwitter

I somras gick Twitter ut i en pitch där man sökte en byrå som skulle lära folk om mikrobloggen.

Twitter är ett av världens mest kända sociala medier och omnämns tusentals gånger dagligen i både nya och gamla medier. Men det räckte alltså inte för Twitter som haft planer på en börsintroduktion.

Pr-jätten Edelman fick uppdraget i september och började skissa på en kampanj.

– Det var inget stort uppdrag för oss eller för någon annan heller förutom en väldigt liten. Det handlade mindre om pengar och mer chansen att få jobba med Twitter, säger en Edelman-chef till Adage .

I oktober slutade marknadschefen Pam Kramer på Twitter och kommunikationschefen Sean Garrett följde efter. Det var Kramer som lade ut uppdraget på Edelman och samarbetet avslutades omedelbart när hon slutade.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

EdelmanTwitter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.