Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

Universal Music öppnar Tiktok-hus i Stockholm

Publicerad: 25 Juni 2020, 11:03

Lina Kellgren är pr & activation manager på Universal Music Sverige

Foto: Press & Kon Karampelas

Universal Music Sverige hoppar på Tiktok-trenden – genom att samla sju Tiktok-profiler i ett hotell på Djurgården under två veckor. ”Allt du gör i appen är baserat på ljud, därför är det en självklarhet att vi som musikbolag inte bara är delaktiga i plattformen utan också bidrar”, säger Lina Kellgren, pr & activation manager på Universal Music Sverige, i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

UniversalTikTok

Tiktok har på kort tid seglat upp som ett av världens mest populära sociala medier, och har nu över två miljarder nedladdningar. Tjänsten har framför allt fått fäste hos unga, men börjar nu se en tillväxt bland lite äldre användare. 

I takt med att användarantalet ökat har också annonsörerna hittat till plattformen. Nu skapar Universal Music ett så kallat ”Tiktok-hus”, där skivbolaget samlar Tiktok-profilerna Eliott Malhotra, Felicia Brundin, Sam Kabodvand, Joel Glantz, Ida Thorsell, Kevin Bang och Ida Karlsson under två veckor. Tiktok-profilerna kommer att flytta in på Hotell Hasselbacken och skapa nytt innehåll till appen. Där kommer de också att besökas av andra kreatörer, artister och aspirerande Tiktok-användare. Modebolaget NA-KD sponsrar eventet. 

– Allt du gör i appen är baserat på ljud, därför är det en självklarhet att vi som musikbolag inte bara är delaktiga i plattformen utan också bidrar. Vi ser oerhört mycket fram emot att nu kunna skapa utrymme för den kreativitet och talang som dessa unga kreatörer besitter. Något som redan idag syns på deras respektive engagemang och räckvidd, säger Lina Kellgren, pr & activation manager på Universal Music Sverige, i ett pressmeddelande.

Initiativet är inspirerat av en liknande upplaga i Los Angeles. Det är inte heller första gången som Universal Music samlar sociala medier-profiler i ett hus. 2019 samlades sex Youtubers i 30 månader. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

UniversalTikTok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.