Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 5 Oktober 2016, 11:40
Skärmdump från Cancerfondens sajt.
I årets kampanj för Rosa Bandet uppmanar Cancerfonden oss att göra vågen i sociala medier.
Varje höst gör Cancerfonden en stor insats mot bröstcancer genom den återkommande kampanjen Rosa Bandet. I årets digitala aktivering uppmanar de människor att göra vågen på film, ladda upp den på Cancerfondens sajt och sedan sprida den i sociala medier.
Flera kändisar används i kampanjen för att boosta intresset - bland annat skådespelarna Eva Röse och Dragomir Mrsic, sportprofilerna Kennet Andersson och Henrik Stenson, programledarna Renée Nyberg och Laila Bagge samt Hollywoodstjärnan Alicia Vikander som var först ut med att göra den rosa vågen.
– Vi är glada och stolta över att Alicia Vikander är med och designar årets rosa band, hon delar med sig av sin historia som närstående och är även den person vi lyfter fram i reklamfilm samt annonsering. Och Alicia Vikander är självklart den som startar den rosa vågen, säger Mikael Färjsjö, insamlings- och marknadschef på Cancerfonden, i en kommentar.
Byråer som arbetat med Rosa Vågen:
- BBH Stockholm, koncept/form
- Ardentic, utveckling
- AllRise, digital mediebyrå
- Bulls Content, producent
Arbetsgrupp:
- Veronica Espmark – Projektledare Rosa Bandet-kampanjen
- Tobias Welander - Ansvarig sociala medier
- Tommie Nordholm - Strateg / Projektledare
Fredrik Thambert