Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

"Vår största kampanj någonsin"

Publicerad: 24 september 2009, 12:01

Den 20:e oktober är det dags för Nordens största fikapaus. Det hoppas i alla fall Rättvisemärkt som nu planerar för sin största kampanj hittills.


Ämnen i artikeln:

Cohn & Wolfe

Helena Markstedt. Foto: Linus Hallgren

Rättvisemärkt har de tre senaste åren gjort sin stora kampanj under två höstveckor. Om tre veckor är det dags igen.
– Vi satsar på att få maximalt genomslag under kort tid. Nu gör vi vår största kampanj någonsin med runt 200 olika aktiviteter, säger Helena Markstedt generalsekreterare på Rättvisemärkt.

I årets upplaga blir det en reklamkampanj som kommer att gå i radio, utomhus, i print och på webben. Dessutom kommer livsmedelsjättarna att delta.
– De fyller en viktig funktion. Redan nu har de beställt en hel del informationsmaterial. Det kommer också att bli en hel del provsmakningar. Målet med kampanjen är att alla ska ha kommit i kontakt med en rättvisemärkt produkt under kampanjperioden.

Ett annat inslag i kampanjen är att företag och organisationer ska ställa upp på Nordens största fikapaus. Tanken är att de olika länderna ska tävla mot varandra. I dagsläget leder Sverige med 304 registrerade fikapauser.

Inför kampanjen har Rättvisemärkt kontrakterat pr-byrån Cohn & Wolfe.
– De hade ett stort engagemang för frågorna. Uppdraget de fått är att få upp våra frågor på mediernas dagordning.

Under 2008 köpte svenskarna Rättvisemärkta produkter för 700 miljoner kronor. Det ökar starkt, men fortfarande finns det potential att öka.
– Svenskar köper ungefär hälften så mycket som engelsmännen.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Cohn & Wolfe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.