Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Varumärket har kvar Johnny Depp som ambassadör – så fungerar krishanteringen: ”Vinsten kan vara stor”

Publicerad: 17 maj 2022, 13:26

Foto: AP Photo/Steve Helber, Pool

Anklagelserna om kvinnomisshandel har skjutit Johnny Depps karriär in sank. Men modehuset Dior har valt att ha kvar skådespelaren som varumärkesambassadör – och under den uppmärksammade rättegången skjuter försäljningen in höjden. För Resumé förklarar kris- och varumärkesexperterna de kommunikativa nycklarna: ”Bilden av sanningen i det här fallet viktigare än den faktiska sanningen”, säger Hampus Knutsson till Resumé.


Ämnen i artikeln:

PRKrishanteringVarumärkeNyheterHampus KnutssonJeanette Fors-AndréeHåkan Olofsson

Rättegången mellan exmakarna Johnny Depp och Amber Heard påbörjades i Fairfax, Virginia i USA den 11 april. Efter några dagars uppehåll återupptogs förhandlingarna, som direktsänds på Youtube, under måndagen.

Förutsättningarna

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.