PR
Varumärket har kvar Johnny Depp som ambassadör – så fungerar krishanteringen: ”Vinsten kan vara stor”
Publicerad: 17 maj 2022, 13:26
Foto: AP Photo/Steve Helber, Pool
Anklagelserna om kvinnomisshandel har skjutit Johnny Depps karriär in sank. Men modehuset Dior har valt att ha kvar skådespelaren som varumärkesambassadör – och under den uppmärksammade rättegången skjuter försäljningen in höjden. För Resumé förklarar kris- och varumärkesexperterna de kommunikativa nycklarna: ”Bilden av sanningen i det här fallet viktigare än den faktiska sanningen”, säger Hampus Knutsson till Resumé.
Rättegången mellan exmakarna Johnny Depp och Amber Heard påbörjades i Fairfax, Virginia i USA den 11 april. Efter några dagars uppehåll återupptogs förhandlingarna, som direktsänds på Youtube, under måndagen.
Förutsättningarna
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.