Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Vasaloppet på rätt spår

Publicerad: 27 februari 2013, 15:37

Jon Svensson. Foto: mynewsdesk.com/se

Det berömda längdskidloppet har satt sina spår i Sverige, och tävlingen är fortfarande ett populärt objekt för sponsorer.


Ämnen i artikeln:

Vasaloppet

Det finns ett stort intresse för Vasaloppet som varumärke, en ihållande trend. Vasaloppets folklighet och värden drar en mängd olika typer av sponsorer. Förra årets sponsor -och annonsintäkter skiljer sig ganska lite från 2013.
– Man kan se en liten ökning, men det är inga anmärkningsvärda siffror. Sponsorintäkter utgör cirka 30 procent av den totala intäkten, säger Jon Svensson, Marknads- och försäljningschef för Vasaloppet, till Resumé.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

Vasaloppet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.