Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Vetenskapligt bevisat: Det här ölglaset ska ge dig den bästa smakupplevelsen

Publicerad: 15 juni 2016, 11:43

Det görs mycket inom vetenskapen, men det är inte alltid så många som har glädje av det. Men det har ölmärket Cobra sett till att ändra på. De har med hjälp av vetenskaplig forskning tagit fram ett glas som ska ge dig den godaste ölen.


I det här speciella ölglaset finns en slags fåra där ölen ska ringla sig fram ner till botten av glaset, och på så sätt skapa en "bubblande effekt" som ska ta fram härliga aromer. Cobra själva kallar det här för "The biggest breakthrough in pouring since gravity".

Faktum är att de faktiskt har vetenskaplig expertis som backar upp dem. Den London-baserade byrån Karmarama har hjälpt till med designen av glaset som de tillsammans med professorer från bland annat Birmingham University och Imperial College har tagit fram.

Det är Adweek som skriver om den saftiga kampanjen, och de menar att det spelar kanske en mindre roll om vetenskapen bakom glaset faktiskt stämmer – den här produkten kommer ändå gå hem hos ölälskare där ute.

Vad tror ni, är ölen godare i det här revolutionerande glaset eller är det bara en bra pr-kupp? Se reklamfilmen längre ner.

Arbetsgrupp:

Glass
Creative Director: Dickie Connell
Head of Creative Production: Danny Baylis
Senior Planner: Matthew Waksman
Professor of Hydrodynamics at Imperial College London: Professor Chris Swan
Advertising
Creative Director: Dickie Connell
Copywriter: Luke Ramm
Head of Creative Production: Danny Baylis
Senior Planner: Matthew Waksman
VOD Production Company: Kream
Producer: Debbie Impett
DoP: Phil Ashley
Print/Outdoor Photographer: Andy Rudak

Louise Lindberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.