Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

”Vi behöver inte pr-konsulter som gör jobbet åt oss”

Publicerad: 6 maj 2011, 08:46

Pr-byrån Westander har fått en ny kund: Språkföretaget Semantix. Varför? – Vi valde Westander för deras sätt att arbeta. Vi behöver inte pr-konsulter som gör jobbet åt oss, utan en byrå som fungerar som bollplank och stärker vår interna pr-kompetens, säger Annika Lissjos, marknadschef på Semantix.


Ämnen i artikeln:

Westander

Annika Lissjos.

Nordens ledande språkföretag Semantix med drygt 200 anställda och ett nätverk med 6 500 tolkar och översättare vill stärka varumärket och att skapa publicitet kring språkfrågor, med hjälp av pr-byrån Westander som bollplank.

– Semantix hjälper människor att förstå varandra – det kan handla om en affärskontakt, ett besök på ett sjukhus eller i kontakter med myndigheter. För oss som dagligen arbetar med att skriva känns det extra roligt och utmanande att få samarbeta med Nordens ledande språkföretag, säger Jenny Fransson, kundansvarig pr-konsult på Westander.

Westander har i nuläget 20 anställda och runt 50 kunder. Byrån vill rekrytera 5-6 nya konsulter under 2011. Målet är att växa till 35 anställda 2014.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Westander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.