Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

PR

”Vi har fått tusentals likes”

Publicerad: 27 Maj 2013, 13:05

Djurgårdsspelarnas kupp för Tele2 Arena på Friends i Solna: ”Kom närmare Stockholm”.

Här är pr-kuppen för Tele2 Arena – på konkurrentarenan Friends Arena i Solna. Inför gårdagens cupfinal ställde Djurgårdsspelarna upp med devisen ”Kom närmare Stockholm” för sin kommande hemmaarena. – Vi använde spelarna för att kombinera ett budskap på en kommersiell yta, istället för att använda traditionella logotyper, säger Tele2 Arenas marknadschef Johan Seidefors.


Ämnen i artikeln:

Friends ArenaDjurgården Fotboll

På Friends Arena i Solna i går passade Djurgården på att marknadsföra sin egen hemmaarena Tele2 Arena vid Globen.

Hur många var det som noterade kuppen, tror du?
– Svårt att svara konkret på räckvidd. Nyheten om kuppen har gått ut i egna digitala och sociala kanaler inklusive Djurgårdens Facebook, med tusentals likes. Fotbollskanalen plockade upp det direkt efteråt igår och gjorde en artikel på nyheten. Plus publiken på arenan såklart, säger Tele 2 Arenas marknadschef Johan Seidefors.

– Fortfarande osäker på om det syntes i SVTs sändning. Det roliga är att vi använde spelarna för att kombinera ett budskap på en kommersiell yta, istället för att använda traditionella logotyper. Bilden kommer även att användas internt och framöver i b2b-sammanhang.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.