Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 9 maj 2014, 13:27
Branschorganisationen Svenska pr-företagen har valt ny styrelse. Två nya kvinnor och en man gör att man har uppnått en exakt genusbalans.
Antalet medlemsföretag hos Svenska pr-företagen har växt med över 40 procent under verksamhetsåret 2013/2014.
Organisationen har 40 anslutna pr-bolag, vilket man bland annat anser beror på att föreningen startade Svenska pr-akademin i höstas för att öka kompetensnivån inom branschen.
Svenska pr-företagen har nu utsett en ny styrelse och plockar in två kvinnor och en man och på så sätt uppnått jämn fördelning mellan könen.
– Det är bra att vi har jämlik sammansättning av styrelsen, även om det faktiskt inte var valberedningens utgångspunkt vid rekryteringen av nya ledamöter, säger Svenska pr-företagens ordförande Pontus Nyström i en kommentar.
Styrelsen består numera av följande personer:
Pontus Nyström, Brand PR, ordförande (omval)
Roger Blomqvist, Informedia (omval)
Lotta de Champs, Presskontakterna (omval)
Sten Haage, StrandbergHaaage (nyval)
Robert Nyström, WISE Communications (omval)
Eva Reftmark, Reftmark Consulting (omval)
Pia Schiller, Vox PR (nyval)
Sofia Westerlund, Punkt PR (nyval)
Karl-Johan Byttner