Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

PR

Viaplay blåser hela Friends Arena

Publicerad: 14 december 2012, 10:37

Viaplay körde ett annorlunda pr-trick i samband med Julgalan på Friends Arena. Iförd tomtedräkt och inför 6 000 personer friade en kille. Tjejen gav dock nobben.
Viaplays budskap dök sedan upp på storskärmarna – Är du också rädd att binda upp dig? Vi tror på kärleken men inte på bindningstid.


Ämnen i artikeln:

ViaplaySunny at Sea

– Det blev verkligen som vi ville ha det. Vi fick fantastiskt  med  reaktioner och ett ordentligt jubel, säger Janette Cohen, pr-chef på  Viaplay.

Sunny at Sea är byrån som ligger bakom pr-tricket.

Janette  Cohen har precis kommit tillbaka från Ryssland och kunde därmed inte  själv delta vid händelsen.

Klart är dock att ytterst få hade invigts i  den hemliga planen:
– Konferenciern blev lurad och det gällde även  artisterna. Julgalans ledning och vi och byrån var egentligen de enda  som kände till vad som skulle ske, säger Janette Cohen.

Hon är extremt nöjd med överraskningseffekten:
– Jag tyckte att det blev en riktig glädjespridare så här vid juletid.

Så Sunny at Sea för fortsatt förtroende att arbeta med er även in på det nya året med andra ord?
– Ja, det hoppas jag, säger Janette Cohen.

Julgalans 6 000 gäster fick fritt film- och tv-paket i två månader som kompensation för att ha blivit grundlurade.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ViaplaySunny at Sea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.