Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



PR

ViktVäktarnas nya pr-satsning

Publicerad: 5 September 2013, 10:07

Isadora Cugler på Spotlight.

ViktVäktarna mobiliserar i kampen mot den konkurrerande 5:2-hajpen. Företaget valde nyligen Lite Attention som reklambyrå och anlitar nu även Spotligt för marknads-pr.


Ämnen i artikeln:

GraylingSpotlightLite AttentionViktväktarna

Spotlights uppgift blir att  genom marknadskommunikation pränta in hos folk ViktVäktarna har en metod som fungerar – och håller på sikt.

– Jag  har själv tappat över tio kilo med ViktVäktarna, som till skillnad från  5:2 och andra trenddieter faktiskt är en livsstil som håller i längden.  Det ska vi hjälpa ViktVäktarna att kommunicera, säger Isadora Cugler,  kundansvarig på Spotlight.

ViktVäktarna har de senaste åren arbetat med Grayling för både  marknads-pr och public affairs. Pa-arbetet stannar hos Grayling, men  marknadsdelen går nu alltså till Spotlight. En  av de första uppgifterna blir att lansera nya kokboken ”Lätt att njuta  med Shirley Clamp & ViktVäktarna”, som är ett samarbete mellan  ViktVäktarna och dragplåstret Shirley Clamp.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.