Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
PR
Publicerad: 5 September 2013, 10:07
Isadora Cugler på Spotlight.
ViktVäktarna mobiliserar i kampen mot den konkurrerande 5:2-hajpen. Företaget valde nyligen Lite Attention som reklambyrå och anlitar nu även Spotligt för marknads-pr.
Spotlights uppgift blir att genom marknadskommunikation pränta in hos folk ViktVäktarna har en metod som fungerar – och håller på sikt.
– Jag har själv tappat över tio kilo med ViktVäktarna, som till skillnad från 5:2 och andra trenddieter faktiskt är en livsstil som håller i längden. Det ska vi hjälpa ViktVäktarna att kommunicera, säger Isadora Cugler, kundansvarig på Spotlight.
ViktVäktarna har de senaste åren arbetat med Grayling för både marknads-pr och public affairs. Pa-arbetet stannar hos Grayling, men marknadsdelen går nu alltså till Spotlight. En av de första uppgifterna blir att lansera nya kokboken ”Lätt att njuta med Shirley Clamp & ViktVäktarna”, som är ett samarbete mellan ViktVäktarna och dragplåstret Shirley Clamp.
Magnus Helander